Συνέντευξη Κ. Χρήστου Παπαντωνίου στο Περιοδικό Χρήμα και Τουρισμός

Ψηφιακός Μετασχηματισμός: Μια μεγάλη πρόκληση και ταυτόχρονα ευκαιρία για τον κλάδο του Τουρισμού

Ο κύριος Χρήστος Παπαντωνίου, Εμπορικός Διευθυντής της Digimark ΑΕ, παραχώρησε συνέντευξη στο περιοδικό Χρήμα και Τουρισμός για το τεύχος HORECA 2023. Βασικό θέμα της συζήτησης αποτέλεσε ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός του κλάδου του Τουρισμού καθώς και οι τεχνολογικές τάσεις και καινοτομίες που θα μπορούσε να αφομοιώσει.

Η εποχή του Ψηφιακού Μετασχηματισμού είναι εδώ και πολλές Ελληνικές επιχειρήσεις έχουν κάνει σημαντικά βήματα προς αυτόν. Ο κλάδος του τουρισμού αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους για την Ελληνική οικονομία και θα ήταν σκόπιμο να πούμε πως είναι ο πρώτος πού θα πρέπει να κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση. Τα τελευταία χρόνια έχουμε δει μεγάλη εξέλιξή στον κλάδο τόσο με πλατφόρμες online booking, όσο και με τις υπηρεσίες Virtual Reception για το check-in και το check-out. Ωστόσο τεχνολογίες όπως το 5G, IoT, AR και άλλες βλέπουμε να μην έχουν αξιοποιηθεί κατά το βέλτιστο κάτι που θα μπορούσε να δώσει μια άλλη διάσταση στον κλάδο. Στην Digimark έχουμε την εμπειρία και την τεχνογνωσία για να υποστηρίξουμε τις επιχειρήσεις του κλάδου στην νέα αυτή πρόκληση του Ψηφιακού Μετασχηματισμού.

Διαβάστε παρακάτω ολόκληρη την συνέντεξη:

CP Interview Money & Tourism

-Ποια είναι η δραστηριότητά σας γενικά και ποια η παρουσία σας στον χώρο των τουριστικών επιχειρήσεων και του Τουρισμού εν γένει;

-Η Digimark Α.Ε. είναι μία δυναμική ελληνική εταιρεία, μέλος του ομίλου εταιρειών CPGroup που δραστηριοποιούνται στον τομέα της Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών εδώ και 35 χρόνια.

Η παρουσία μας στον χώρο του Τουρισμού αριθμεί πάνω από 20 χρόνια, δίνοντας σε ξενοδοχεία, αυτοματισμούς, όπως WIFI Networking – Geolocation services – ERP – IP Τηλεφωνικά κέντρα και Unbreakable Connectivity Solutions, για να προσφέρουν Internet ακόμα και στα πιο απομακρυσμένα σημεία.

-Με 35 χρόνια παρουσίας στην αγορά, ποιες είναι οι σημαντικές αλλαγές που βλέπετε και ποιες οι τεχνολογικές καινοτομίες στις οποίες οδηγείται ο κλάδος;

-Παρακολουθώντας τον κλάδο του Τουρισμού τα τελευταία χρό- νια θα μπορούσαμε να πούμε πως η μεγαλύτερη αλλαγή που έχει επέλθει είναι τα online booking, check-in και check-out, κάτι που άλλαξε εντελώς την αγορά στον συγκεκριμένο κλάδο.

Ο κλάδος του Τουρισμού είναι ένας από τους κλάδους που θα μπορούσαν να επωφεληθούν σημαντικά από τεχνολογίες όπως IoT, Augmented Reality και 5G. Επιπλέον, σταδιακά με την εξέλιξη της τεχνολογίας βλέπουμε να αλλάζουν πολλά στον τρόπο με το οποίο καλύπτονται πλέον οι ανάγκες των επισκεπτών, όσο αυτοί βρίσκονται στον χώρο του ξενοδοχείου. Τέτοιες αλλαγές αποτε- λούν οι virtual receptions, τα συστήματα access control, κ.α.

-Έχετε συνεργασίες με τους μεγαλύτερους Vendors της παγκόσμιας αγοράς. Ποιο είναι το επίπεδο των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων, στους τομείς που εσείς δραστηριοποιείστε;

-Η συνεργασία μας με τους μεγαλύτερους Vendors της αγοράς μας έχει δείξει ότι, όπως στους περισσότερούς κλάδους της αγοράς έτσι και στον Τουρισμό, οι Ελληνικές εταιρίες τηρούν μια συντηρητική στάση απέναντι στις τεχνολογικές εξελίξεις. Παρ’ όλη την εξέλιξη που έχει επέλθει, υπάρχουν πολλά βήματα που πρέπει να γίνουν ακόμα, ώστε οι Ελληνικές Τουριστικές επιχειρήσεις να καταφέρουν να μετασχηματιστούν ψηφιακά και να ωφεληθούν από τις δυνατότητες που μπορεί να τους προσφέρει η τεχνολογία, τόσο στην ανάπτυξη, όσο και στην μείωση του λειτουργικού κόστους.

-Είναι πολύ διαδεδομένη η εγκατάσταση κορυφαίων συστημάτων, τα οποία όμως συν τω χρόνω απαξιώνονται λόγω έλλειψης υποστήριξης και after sales support. Ποια είναι η δική σας πολιτική;

Η δική μας πολιτική στον χώρο του After Sales Support είναι να προσφέρουμε as a service όλη την υποδομή με Operating Leasing και Managed υπηρεσίες, ώστε το Ξενοδοχείο να μην δη- μιουργεί πάγιο εξοπλισμό. Την συντήρηση και την υποστήριξή τους τις διαχειριζόμαστε εμείς. Έτσι ο πελάτης μπορεί να απασχολείται μόνο με την λειτουργία του ξενοδοχείου και όχι με τον εξοπλισμό ICT.

-Τα τηλεφωνικά κέντρα είναι ένα κρίσιμης σημασίας εργαλείο για τις τουριστικές επιχειρήσεις. Πείτε μας τι προτείνετε και γιατί να επιλέξουν εσάς;

-Από το 2008 η εταιρεία μας παρέχει λύσεις Unified Communications με IP τηλεφωνικά κέντρα που στοχεύουν στην βελτίωση του Customer Experience και της ποιότητας των παρεχόμενων υπη- ρεσιών του καταλύματος. Οι λύσεις αυτές παρέχουν δυνατότητες όπως Live Chat, videoconference, reporting, χρήση του τηλεφω- νικού κέντρου από οπουδήποτε, που μειώνουν σημαντικά το κόστος τηλεπικοινωνίων και αυξάνουν τα έσοδα του καταλύματος. Τα παραπάνω αποτελούν σημαντικά πλεονεκτήματα που αποκτούν οι πελάτες, συνεργαζόμενοι με την Digimark.

-Σαν εταιρία έχετε μια σειρά πιστοποιήσεων. Πόσο σημαντικό είναι αυτό για τον πελάτη σας;

-Κάθε πελάτης θέλει να είναι σίγουρος για τους συνεργάτες του. Για αυτό το λόγο υπάρχουν συνεχείς πιστοποιήσεις στο προσω- πικό της εταιρείας από τους μεγάλους Vendors της αγοράς, κα- θώς και πιστοποιήσεις ISO 9001 και 27001, που διαθέτουμε στην Digimark. Αυτές δίνουν στον πελάτη την βεβαιότητα ότι τα δεδομένα και οι πληροφορίες του είναι απολύτως προστατευμένα και ασφαλή και ότι ακολουθούνται όλες οι απαραίτητες διαδικασίες κατά την εξυπηρέτηση των αναγκών του.

-Ποια είναι τα σημεία κατά την άποψή σας στα οποία θα πρέπει να δώσει ιδιαίτερη σημασία μια τουριστική επιχείρηση, στον μακροχρόνιο σχεδιασμό της και στις επενδύσεις της στην τεχνολογία;

-Η εποχή του ψηφιακού μετασχηματισμού είναι εδώ και οι τουριστικές επιχειρήσεις θα πρέπει να επενδύσουν σε νέες τεχνολογίες που θα τις διαφοροποιήσουν από τον ανταγωνισμό. Κάθε επιχείρηση έχει διαφορετικές απαιτήσεις και ανάγκες, επομένως θα πρέπει να έχει δίπλα της συνεργάτες ικανούς να της προσφέρουν λύσεις, ειδικά προσαρμοσμένες για αυτήν. Με την τεχνολογία συνεχώς να εξελίσσεται είναι σημαντικό να υιοθετηθούν από τον τουριστικό κλάδο cloud solutions, που θα ενισχύσουν το Customer Experience.

-Ποια είναι τα πλεονεκτήματα από την συνεργασία μαζί σας για μια τουριστική επιχείρηση;

-Η εμπειρία 35 ετών που διαθέτουμε καθώς και το γεγονός ότι έχουμε εξυπηρετήσει περισσότερους από 9000 πελάτες αποτε- λεί σιγουριά για τον πελάτη ότι έχει δίπλα του έναν αξιόπιστο συνεργάτη, ικανό να ανταπεξέλθει στις όποιες απαιτήσεις του. Επιπλέον στη Digimark αναζητάμε διαρκώς νέες καινοτόμες λύσεις, με σκοπό να αναβαθμίζουμε διαρκώς τις υπηρεσίες που παρέχουμε στους πελάτες μας.

This site uses cookies to offer you a better browsing experience. By browsing this website, you agree to our use of cookies.
Μετάβαση στο περιεχόμενο